sâmbătă, 24 martie 2012

Test: A4 B5 1.8T Quattro - Cea mai buna prostie




                Voi incepe prin a spune ca achizitionarea acestei masini a fost una din cele mai bune prostii pe care am putut sa o fac vre-o data. Totul a inceput in noiembrie 2008 atunci cand masina mostenita de la parinti Matiz-ul familiei a avut o intamplare nefericita datorita unui pustan motociclist ce s-a decis sa circule cu a sa motocicleta din dotare pe strazile capitalei desi avea functionale doar 75% din membre (da, avea mana stanga in ghips). Scurtand povestea dauna totala recuperat banii de la RCA vandut epava si confruntarea cu ce-a mai mare dilema din viata mea … ce imi iau acuma?
                Zile, saptamani chiar si luni au trecut cautand pe net si incercand sa ma hotarasc, pana cand am gasit pe net cea ce am stiut clar ca trebuie sa o am. Un Audi A4 din 1996 Avant, dar cu un mic as in maneca legendarul motor 1.8T benzina si sistemul traditional de tractiune integrala Quattro. Calcule amanuntite facute in cap timp de o saptamana au rezultat ca este cea mai buna alegere.
                Acum au trecut deja 3 ani de cand face parte din viata mea si inca sunt de aceasi parere ca este cea mai buna prostie pe care am putut sa o fac.
                Sa vorbim putin despre masina, ca si design nu arata chiar asa de invechita si asta este un lucru bun in ziua de azi, un interior adecvat ca si spatiu pentru 4 oameni si bagajele lor, un bord clasic fara prea multe nebunii, poate putin plictisitor dar totul in jurul soferului este facut din materiale moi si placute la atingere cea ce da un simt de masina premium. Un portbagaj mai mult decat suficient ... deh e break in final ... si daca cumva este nevoie de spatiu in plus pentru, stiu eu ... un frigider sa zicem, se rabateaza bancheta si se poate incarca tot ce are mai bun Arctic de oferit fara a fi vreo problema la inchiderea haionului.
                Dar odata ce ai incarcat frigiderul de la matusa atunci incep sa apara problemele. Masina fiind S-line este mai joasa decat standard, iar scaunele Recaro sport nu te ajuta cu nimic sa te urci si sa te dai jos din masina mai usor, daca esti genul care intri si iesi de multe ori pe zi din masina clar  dupa cateva luni iti vor aluneca cateva discuri de la coloana. Dupa ce reusesti sa cazi in scaun si te pui in miscare observi directa destul de grea la viteze mici, cand treci peste linii de tramvai trebuie sa tii bine volanul ca vrea sa zboare in toate partile, vizibilitate in jurul tau in trafic este cam inexistanta unul fiindca oglinziile sunt mici iar doi fiindca scaunul te tine atat de bine si atat de jos incat nu prea ai cum sa intorci capul sa te asiguri in stilul anilor ’20 inainte de aparitia oglinziilor. Ambreiajul este greu, frana trebuie sa apesi cu simt de raspundere, iar transmisia integrala face totul la viteze mici sa se simta de parca incerci sa urnesti din loc o raba de prin ’76. Intr-un cuvant este o mare durere de cap si total neplacuta in oras in special dupa ce faci calculul si iti dai seama ca nu cobori sub 10-11 L/100km orice ai face.
                Dar din cand in cand se mai iveste ocazia de iesi din cusca aceasta pe care o numim oras, si atunci dupa cum ti-e norocul dai de un drum national cu asfaltul bun pe el si plin de curbe, si brusc masina se transforma. Directia enervanta in oras realizezi ca este precisa iar cu feedback-ul pe care ti-l da poti sa intelegi exact ce face puntea fata si cata aderenta ai. Faptul ca este atat de scunda devine si el un avantaj mentinand centrul de greutate jos care coroborat cu suspensia rigida face ca masina sa se aseze pe drum de parca ar fi pe sine. Dar pachetul nu ar fi complet fara transmisia integrala care pune puterea motorului pe asfalt in proportie de 100% fara cel mai mic chitait de la cauciucuri, iar motorul o data ce il urci in ture si turbina incepe sa creeze presiune canta o melodie ce unge pe suflet si te invita sa ii alergi toti cei 150 de caluti si 210Nm de cuplu.
                Aici este farmecul unei astfel de masini, 90% din timp iti scoate peri albi dar o iubesti pentru acel 10% cand nimeresti un drum bun, gol si parca masina mare de familie se transforma intr-un Sport Quattro venit direct de la raliul Monte Carlo gata sa atace DN3-ul Bucuresti – Constanta.
                   Mai jos va las cu o mica galerie foto a masini in cauza:













2 comments:

si eu am una la fel dar e berlina si ai dreptate partial si ai uitat sa mentionezi ce bine e iarna pe zapada cum pleci cum urci.....
e masina cu care as vrea sa mor

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More