duminică, 25 martie 2012

Test: Suzuki SX4 4x4 1.6VVT GS Navi MT


              O zi frumoasa de inceput de primavara scuza perfecta pentru a testa micile update-uri pe care Suzuki le-a facut popularului SX4.
                Ca si design exterior in afara de lampile de semnalizare integrate in oglinzile laterale si un nou set de jante pe 16” nu exista nici o alta diferenta notabila. Majoritatea schimbarilor se afla in interior, lucru bun considerand ca acolo petrecem cel mai mult timp atunci cand folosim masina. Aici se poate gasi un volan imbracat in piele perforata, rabatarea electrica a oglinziilor, un nou model de tapiterie si cea mai mare si importanta schimbare, un nou sistem multimedia 2DIN produs de Clarion. Acesta prezinta un touchscreen de 6.2 inch de o rezolutie inalta, navigatie integrata, bluetooth incorporat si conectivitate folosind un jack de 3.5 ascuns pe unitate sau o mufa USB ce se gaseste in torpedou. Navigatia are un meniu intuitiv, usor de folosit calculeaza rutele rapid, restul de functii ale unitatii functionand la acelasi nivel cu sistemul de navigatie.
                Gata acum ca ne-am uitat destul la ecranul frumos, este timpul sa pornim la drum. Prima impresie stand la volan este aceea a unui mini-suv, o pozitie destul de inalta, oglinzi mari geamuri mari  toate acestea confera o vizibilitate in jurul masinii foarte buna cea ce o face perfecta pentru mediul urban.
                Ca si tinuta de drum, trebuie sa mentionez ca am fost impresionat de micutul SX4, desi inalt suspensia rigida ii confera stabilitate pe curbe fara sa se incline dar in acelasi timp reuseste sa fie comoda si sa nu topaie cand intalnesti gropitele specifice capitalei. O directie precisa, putin lipsita de feedback dar buna fara doar si poate. Aceasta mica tendinta sportiva este ajutata se de catre motorul 1.6 VVT de 120cp care in stil tipic japonez ii place sa fie turat, chiar pot sa zic ca peste 4000 rpm capata un zumzait placut ce te duce cu gandul ca undeva sub capota s-ar aflat si un compresor de supraalimentare. Desi sprinten atingand suta in 11.5 secunde atat sunetul cat si tinuta de drum te lasa dornic sa fi avut cativa cai in plus, poate in viitor va aparea si un 1,6 Turbo de 160-170 ... eu inca sper.
                O dotare pe care nu multe masini din aceasta clasa o au este tractiunea integrala. Aceasta avand 3 moduri selectabile de pe un buton de langa frana de mana:
- 2wd (tractiune fata, ajuta la obtinerea unui consum mai redus)
- 4wd (predominant fata angrenand rotile spate atunci cand este nevoie)
- 4wd Lock (4x4 permanent se autodezactiveaza la viteze mai mari de 100km/h)
                Ca si consum sincer ma asteptam la valori mult mai mari dar dupa un sprint prin Bucuresti pe modul 4wd sa putem pleca rapid de la semafor fara sa invartim roti degeaba, SX4 a reusit sa consume doar 8.6 L/100km. Evident cu un mers mai relaxat s-ar putea obtine si un consum mai mic.
                O alta dotare care arata ca cineva a gandit logic este sistemul de Keyless GO care iti permite sa descui masina si sa pornesti motorul fara sa scoti cheia din buzunar dar, spre deosebire de alti producatori, cineva s-a gandit sa adauge si o cheie normala care iti permite atat sa descui masina cat si sa pornesti motorul in cazul in care s-au terminat bateriile la telecomanda.
                In concluzie SX4 este un hatchback perfect pentru necesitatiile unei familii din Romania, o garda la sol mare sa putem sa urcam si sa coboram usor de pe trotoare, un motor voinic dar cu un consum decent, spatiu interior bun cu un portbagaj de 270L standard si 625L cu bancheta rabatata suficient pentru nevoile de zi cu zi si tractiunea integrala sa putem ajunge mai usor la bunica cand ninge sau ploua si e noroi. Poate singurul dezavantaj care am putut sa il observ este calitatea plasticelor folosite la fabricarea bordului, as fi preferat sa vad un plastic cauciucat mai moale decat cel normal dur, dar in final la un pret de 14.265 EURO (tva inclus) pentru toate jucariile cu care vine, trebuie acceptate si aceste mici neajunsuri.
              In final o masina buna, distractiva, cu un AS in maneca sub forma transmisiei, bine echipata, si la un pret mai mult decat rezonabil.
                In incheiere vreau sa multumesc dealerului AUTONET Bucuresti pentru masina de test.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More