O zi frumoasa de inceput de
primavara scuza perfecta pentru a testa micile update-uri pe care Suzuki le-a
facut popularului SX4.
Ca
si design exterior in afara de lampile de semnalizare integrate in oglinzile
laterale si un nou set de jante pe 16” nu exista nici o alta diferenta notabila.
Majoritatea schimbarilor se afla in interior, lucru bun considerand ca acolo
petrecem cel mai mult timp atunci cand folosim masina. Aici se poate gasi un
volan imbracat in piele perforata, rabatarea electrica a oglinziilor, un nou
model de tapiterie si cea mai mare si importanta schimbare, un nou sistem
multimedia 2DIN produs de Clarion. Acesta prezinta un touchscreen de 6.2 inch
de o rezolutie inalta, navigatie integrata, bluetooth incorporat si conectivitate
folosind un jack de 3.5 ascuns pe unitate sau o mufa USB ce se gaseste in
torpedou. Navigatia are un meniu intuitiv, usor de folosit calculeaza rutele
rapid, restul de functii ale unitatii functionand la acelasi nivel cu sistemul
de navigatie.
Gata
acum ca ne-am uitat destul la ecranul frumos, este timpul sa pornim la drum.
Prima impresie stand la volan este aceea a unui mini-suv, o pozitie destul de
inalta, oglinzi mari geamuri mari toate
acestea confera o vizibilitate in jurul masinii foarte buna cea ce o face
perfecta pentru mediul urban.
Ca
si tinuta de drum, trebuie sa mentionez ca am fost impresionat de micutul SX4,
desi inalt suspensia rigida ii confera stabilitate pe curbe fara sa se incline
dar in acelasi timp reuseste sa fie comoda si sa nu topaie cand intalnesti
gropitele specifice capitalei. O directie precisa, putin lipsita de feedback dar buna fara doar si poate. Aceasta mica tendinta sportiva este ajutata se de
catre motorul 1.6 VVT de 120cp care in stil tipic japonez ii place sa fie turat,
chiar pot sa zic ca peste 4000 rpm capata un zumzait placut ce te duce cu
gandul ca undeva sub capota s-ar aflat si un compresor de supraalimentare. Desi
sprinten atingand suta in 11.5 secunde atat sunetul cat si tinuta de drum te
lasa dornic sa fi avut cativa cai in plus, poate in viitor va aparea si un 1,6
Turbo de 160-170 ... eu inca sper.
O dotare pe care nu multe masini din aceasta clasa o au este tractiunea
integrala. Aceasta avand 3 moduri selectabile de pe un buton de langa frana de
mana:
- 2wd (tractiune fata, ajuta la
obtinerea unui consum mai redus)
- 4wd (predominant fata angrenand
rotile spate atunci cand este nevoie)
- 4wd Lock (4x4 permanent se
autodezactiveaza la viteze mai mari de 100km/h)
Ca
si consum sincer ma asteptam la valori mult mai mari dar dupa un sprint prin Bucuresti pe modul 4wd sa putem pleca rapid de la semafor fara sa invartim roti
degeaba, SX4 a reusit sa consume doar 8.6 L/100km. Evident cu un mers mai
relaxat s-ar putea obtine si un consum mai mic.
O
alta dotare care arata ca cineva a gandit logic este sistemul de Keyless GO
care iti permite sa descui masina si sa pornesti motorul fara sa scoti cheia
din buzunar dar, spre deosebire de alti producatori, cineva s-a gandit sa
adauge si o cheie normala care iti permite atat sa descui masina cat si sa
pornesti motorul in cazul in care s-au terminat bateriile la telecomanda.
In
concluzie SX4 este un hatchback perfect pentru necesitatiile unei familii din Romania, o garda la sol mare sa putem sa urcam si sa coboram usor de pe
trotoare, un motor voinic dar cu un consum decent, spatiu interior bun cu un
portbagaj de 270L standard si 625L cu bancheta rabatata suficient pentru
nevoile de zi cu zi si tractiunea integrala sa putem ajunge mai usor la
bunica cand ninge sau ploua si e noroi. Poate singurul dezavantaj care am putut
sa il observ este calitatea plasticelor folosite la fabricarea bordului, as fi
preferat sa vad un plastic cauciucat mai moale decat cel normal dur, dar in
final la un pret de 14.265 EURO (tva inclus) pentru toate jucariile cu care
vine, trebuie acceptate si aceste mici neajunsuri.
In final o masina buna, distractiva, cu un AS in maneca sub forma transmisiei, bine echipata, si la un pret mai mult decat rezonabil.
In final o masina buna, distractiva, cu un AS in maneca sub forma transmisiei, bine echipata, si la un pret mai mult decat rezonabil.
In
incheiere vreau sa multumesc dealerului AUTONET Bucuresti pentru masina de test.
0 comments:
Trimiteți un comentariu