Desi are deja o varsta de cand a fost lansat micutul Fiat
500 in 2007 inca are puterea de a intoarce priviri pe strada.
Dupa
atata timp m-am decis si eu sa iau un 500 la un test sa vad exact despre ce e
vorba si daca te unge pe suflet la fel de mult dintr-un punct de vedere dinamic
pe cat o face dintr-un punct de vedere estetic.
Ca si
interior nimic de comentat, este funky intr-un stil retro, placut si ergonomic.
Nu te plangi daca stai blocat in trafic cateva ore pentru ca poti sa admiri designul habitaclului. Bine asta daca stai in fata, bancheta din spate fiind rezervat pentru copii
sau fete micute slabute si nu foarte inalte, cam 1.70 e limita. Dar nu cred ca
genul de persoana care isi cumpara un 500 isi va face prea multe griji pentru
locurile din spate inghesuite sau porbagajul in care incap vreo 2 genti de
voiaj si cam atat.
Pozitie la volan este buna, foarte repede iti gasesti o setare comoda a scaunului. Desi stai
putin cam drept si sus este acest lucru devine un avantaj in traficul urban oferindu-ti o
vizibilitate buna in jur. Scaunele sunt comode suficient de moi dar le lipseste
sustinerea laterala cand ajungi la un segment de drum mai virajat si doresti sa te simti ca un pilot.
Ce este
intradevar spectaculos in interiorul masini este modul in care sunt asezate
instrumentele de bord cu turometrul in interiorul vitezometrului. Acest aspect te va tine amuzat o lunga perioada te timp, observand cum acul viteozmetrului
fugareste acul turometrului.
Ca si
design exterior Fiat a facut senzatie atunci cand l-a lansat si continua sa
faca senzatie cu micutul 500, cu siguranta nu o vei pierde niciodata in
parcarea de la Carrefour. Poate in varianta standard pare putin cam feminina
masina, dar cu pachetul sport de jante si accente ale carosriei plus o culoare mai masculina
poti transforma masina astfel incat sa nu ii fie jena niciunui barbat
heterosexual sa se urce la volan.
In mers
500-le da dovada de maturitate, inclinarea caroseriei este minima, iar sasiul
are o tendinta mica subviratoare o data ce incepi sa ii ceri mai mult decat
poate in viraje. Fata de un Fiat Panda, masina cu care imparte platforma, ofera un nivel
mai inalt de stabilitate la viteza dar insa din aceasta cauza isi pierde putin
din amuzamentul pe care il are Panda la viteze mici. In trafic se simte greutatea
in plus, rotile mai mari si latimea in plus a puntiilor, dar inca pastreaza acea
abilitate de a-ti pune un zambet pe buze cand reusesti sa te strecori prin
trafic mai rapid ca toti ceilalti datorita dimensiuniilor reduse.
Din
pacate motorul cu care a venit echipat 500-le meu era de 1.2L si 69hp. Am fost
informat ca acesta fiind si cea mai ieftina varianta este si cea mai bine
vanduta, domnisoarelor aparent nu le place viteza el pot arata bine si la 40 la ora. Insa
pentru o persoana caruia ii place sa conduca, micutul motor cam trage in jos
restul masini. Sasiul este foarte potent si as recomanda pentru cei mai dornici de caracter sportiv motorul
de 1.4L 100hp sau cel de 0.9L Multi-air pentru a putea scoate ce e mai bun din
micuta masina, desi nici acestea nu cred ca sunt suficient pentru a provoca
prea multe probleme sasiului.
In
final trebuie sa luam totusi in considerare si pretul acestei masini. Avand un
pret de pornire de 11.600E pentru modelul 1.2 Pop dar putand sa ajunga chiar si
la 16.500E daca optezi pentru motoarele mai puternice si pentru toate dotariile
care poti sa le bifezi realizam ca 500-le nu este o masina pentru omul de rand
care pune pret pe practicalitate si eficienta. Aceasta masina nu o conduci o
porti, e ca si un accesoriu, este un mode de a spune “Sunt tanar/a, imi place
stiulul, eleganta si sunt in ton cu moda” iar daca o privesti din acest punct
de vedere parca pretul cam piperata incepe sa se piarda in ceata. Insa pentru cei
care le place o masina dinamica si sportiva dar ar vrea sa fie un 500 recomand
sa se uite catre modelele 500 Abarth.
In
incheiere vreau sa multumesc dealurlui Autoitalia pentru masina informatii si
amabilitate.
0 comments:
Trimiteți un comentariu