joi, 29 martie 2012

Test: Fiat 500 1.2 Pop



                Desi are deja o varsta de cand a fost lansat micutul Fiat 500 in 2007 inca are puterea de a intoarce priviri pe strada.
                Dupa atata timp m-am decis si eu sa iau un 500 la un test sa vad exact despre ce e vorba si daca te unge pe suflet la fel de mult dintr-un punct de vedere dinamic pe cat o face dintr-un punct de vedere estetic.
                Ca si interior nimic de comentat, este funky intr-un stil retro, placut si ergonomic. Nu te plangi daca stai blocat in trafic cateva ore pentru ca poti sa admiri designul habitaclului. Bine asta daca stai in fata, bancheta din spate fiind rezervat pentru copii sau fete micute slabute si nu foarte inalte, cam 1.70 e limita. Dar nu cred ca genul de persoana care isi cumpara un 500 isi va face prea multe griji pentru locurile din spate inghesuite sau porbagajul in care incap vreo 2 genti de voiaj si cam atat.
               Pozitie la volan este buna, foarte repede iti gasesti o setare comoda a scaunului. Desi stai putin cam drept si sus este acest lucru devine un avantaj in traficul urban oferindu-ti o vizibilitate buna in jur. Scaunele sunt comode suficient de moi dar le lipseste sustinerea laterala cand ajungi la un segment de drum mai virajat si doresti sa te simti ca un pilot.
          Ce este intradevar spectaculos in interiorul masini este modul in care sunt asezate instrumentele de bord cu turometrul in interiorul vitezometrului. Acest aspect te va tine amuzat o lunga perioada te timp, observand cum acul viteozmetrului fugareste acul turometrului.
                Ca si design exterior Fiat a facut senzatie atunci cand l-a lansat si continua sa faca senzatie cu micutul 500, cu siguranta nu o vei pierde niciodata in parcarea de la Carrefour. Poate in varianta standard pare putin cam feminina masina, dar cu pachetul sport de jante si accente ale carosriei plus o culoare mai masculina poti transforma masina astfel incat sa nu ii fie jena niciunui barbat heterosexual sa se urce la volan.
                In mers 500-le da dovada de maturitate, inclinarea caroseriei este minima, iar sasiul are o tendinta mica subviratoare o data ce incepi sa ii ceri mai mult decat poate in viraje. Fata de un Fiat Panda, masina cu care imparte platforma, ofera un nivel mai inalt de stabilitate la viteza dar insa din aceasta cauza isi pierde putin din amuzamentul pe care il are Panda la viteze mici. In trafic se simte greutatea in plus, rotile mai mari si latimea in plus a puntiilor, dar inca pastreaza acea abilitate de a-ti pune un zambet pe buze cand reusesti sa te strecori prin trafic mai rapid ca toti ceilalti datorita dimensiuniilor reduse.
                Din pacate motorul cu care a venit echipat 500-le meu era de 1.2L si 69hp. Am fost informat ca acesta fiind si cea mai ieftina varianta este si cea mai bine vanduta, domnisoarelor aparent nu le place viteza el pot arata bine si la 40 la ora. Insa pentru o persoana caruia ii place sa conduca, micutul motor cam trage in jos restul masini. Sasiul este foarte potent si as recomanda pentru cei mai dornici de caracter sportiv motorul de 1.4L 100hp sau cel de 0.9L Multi-air pentru a putea scoate ce e mai bun din micuta masina, desi nici acestea nu cred ca sunt suficient pentru a provoca prea multe probleme sasiului.
                In final trebuie sa luam totusi in considerare si pretul acestei masini. Avand un pret de pornire de 11.600E pentru modelul 1.2 Pop dar putand sa ajunga chiar si la 16.500E daca optezi pentru motoarele mai puternice si pentru toate dotariile care poti sa le bifezi realizam ca 500-le nu este o masina pentru omul de rand care pune pret pe practicalitate si eficienta. Aceasta masina nu o conduci o porti, e ca si un accesoriu, este un mode de a spune “Sunt tanar/a, imi place stiulul, eleganta si sunt in ton cu moda” iar daca o privesti din acest punct de vedere parca pretul cam piperata incepe sa se piarda in ceata. Insa pentru cei care le place o masina dinamica si sportiva dar ar vrea sa fie un 500 recomand sa se uite catre modelele 500 Abarth.









                In incheiere vreau sa multumesc dealurlui Autoitalia pentru masina informatii si amabilitate.


0 comments:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More