Noua masina sport a
pasionatiilor de off-road.
Land Rover a
dezvaluit noul Range Rover Sport la salonul auto de la New York.
Programat sa
soseasca la dealeri in toamna acestui an, Land Rover descrie noul Range Rover
Sport ca fiind “cel mai rapid si agil”
model pe care l-au fabricat pana acum. Designul este influentat de fratele sau
mai mare si de catre Evoque dar intr-un pachet mult mai compact avand un
parbriz mai inclinat si aripi mai pronuntate.
Comparativ
cu modelul anterior noul Range Rover Sport este cu aproximativ 500kg mai usor insa
comparatia este facuta intre noul V6 versus vechiul V8 diesel. Chiar si asa
diferenta de greutate este de 420kg daca comparam modele cu acelasi motorizare.
Noul SUV are un coefficient aerodinamic de 0.34 posibil datorita cailor de racire
active ce se pot inchide si o podea sub masina plata.
Doua
motorizari (cu start/stop) vor fi disponibile in momentul lansarii, un 3.0
litri SDV6 diesel cu 288bhp si un 5.0 litrii V8 supraalimentat benzina ce
produce 503bhp. In 2014 li se vor alatura si un TDV6 diesel cu 254bhp, un 4.4
SDV8 diesel cu 334bhp, si un 2.0 turbo benzina cu aproximativ aceiasi
performanta a vechiului V8 diesel.
Puterea este
transmisa sistemului 4x4 printr-o cutie de viteze automata ZF in 8 rapoarte.
Spre deosebire de modelul anterior acum se poate opta pentru o caseta de
transfer cu o distributie 42/58 a cuplului sau una cu doua setari ce oferta o
distributie 50/50 a cuplului impreuna cu un redactor. Pana la finele anului va
aparea si variant diesel-hibrid, fiind descrisa de Land Rover ca fiind o
inovatie si va avea emisii de CO2 de doar 169g/km.
A 5-a generatie
a suspensiei pneumatice adopta o multime din componentele Range Rover-ului
normal dar a fost reglata pentru o tinuta de drum mai buna spre deosebire de
setarea orientata catre confort a fratelui mai mare. De altfel a capatat si o
setare “Dynamic” a sistemului Terain Response ce confera vehicului o agilitate
sporita pe sosea.
In
interiorul habitaclului nu exista modificari importante, de mentionat este o
pozitie la volan mai joasa (cu aprox 20mm), un head-up display optional
impreuna cu o varietate de materiale interioare ce pot fi alese inclusive 11 “teme”.
Multumita lungimii sporite a masinii fata de modelul anterior acesta ofera un
extra 24mm de spatiu la picioare pentru pasagerii din spate.
Momentan au fost anuntate doar preturile in Anglia. Pentru modelul de baza SDV6 pretul este curpins intre 59.996 Lire si 74.995 Lire insa in 2014 acesta va scadea la 51.550 lire pentru modelul TDV6 ce va deveni baza. Varful de gama 5.0 V8 supraalimentat Autobiography va costa 81.550 Lire.
0 comments:
Trimiteți un comentariu