duminică, 10 iunie 2012

TEST: Dacia Lodgy 1.5dci O masina sincera!



             Dupa ce a trecut toata isteria cu lansarea noului Lodgy in Romania am zis sa dam o fuga pana la cel mai apropiat dealer Dacia si sa vedem despre ce e vorba.
            Dar in primul rand sa explicam putin titlul, de ce este Lodgy o masina sincera? Desi proiectata in Franta, o parte din piese fabricate in Romania si asamblata in Maroc, Lodgy stie sa faca un singurul lucru bine, adica sa transporte oameni si bagajele lor din punctul A in punctul B, fara sa pretinda ca este o sportiva intr-o era in care toti producatorii sunt obsedati de sportivitate. O sa revenim asupra acestui subiect putin mai incolo
            Si totusi primele impresii. Ne-am asteptat sa gasim tot aceeasi reteta aplicata si la Loganul MCV, prima masina cu 7 locuri ieftina, adica iei masina normala ii dai o forma de cutie o lungesti o inalti si ii pui un set de scaune in portbagaj. Lodgy nu este foarte departe de aceasta reteta, dar ca la orice reteta buna, detaliile conteaza. Designul de cutie a fost rotunjit iar masina arata mult mai bine in persoana decat in orice poza.
            Revenind la interior. Lodgy poate fi configurat cu 5 sau 7 locuri asa cum ne-am obisnuit deja. Cu toate cele 7 scaune in pozitie portbagajul ramas ar echivala cel al unui Matiz la ai sai 207 litrii dar nu disperati, daca eliminati ultimul rand de scaune ramaneti cu un generos 827 litrii spatiu de depozitare in spate iar daca chiar aveti multi saci de cartofi se poate scoate si bancheta pentru a face o adevarata dubita cu 2 locuri si 2617 litrii.
            Ca si materiale folosite la interior se regasesc aceleasi plastice dure ca la restul gamei Dacia insa nu poti sa te astepti la plastic cauciucat in aceasta gama de pret asa ca ii iertam pe cei de la Dacia pentru acest fapt. Insa desi plasticile sunt cam neplacute la atingere design-ul interiorului este foarte placut. Un nou design pentru ceasurile din bord avand 3 cadrane mari cu vitezometrul in mijloc, turometrul in stanga si calculatorul de bord in dreapta, iar intreaga consola centrala este retusata desi seamana cu cea a modelului Duster, miciile detalii sunt cele care o fac sa iasa in evidenta. Ample spatii de depozitare in bord si in usi, inclusiv un compartiment pe bord acoperit de o usita.
            Scaunele sunt comode cu o sustinere laterala buna si un burete potrivit de tare. Un avantaj foarte mare este tapiteria care foarte usor se poate da jos pentru a fi spalata atunci cand varsa cineva sucul sau i se face rau copilului.
            Al doilea rand de scaune poate gazdui 3 adulti in confort relativ fiecare avand centura cu prindere in 3 puncte iar al 3-lea rand de scaune desi greu de crezut poate gazdui  2 adulti fara nici o problema. Acest lucru este foarte usor demonstrat de colegul Radu cu ai sai 1.90m de inaltime care a incaput fara nici o problema in spate fara sa atinga tavanul dupa cum se poate vedea.
            In privinta designului ergonomic as fi vrut sa se pastreze una dintre cele mai bune ideei de la Loganul MCV si anume haionul cu 2 usi ce se deschid lateral in loc de haionul imens care se deschide in sus.
            O inovatie pentru constructorul roman este sistemul de navigatie, care spre surprinderea mea este foarte foarte bun chiar comparabil cu sistemele de navigatie ce se gasesc in masini mult mai scumpe. Meniul este intuitiv si usor de folosit, ecranul are o rezolutie foarte buna, iar cu tot cu conectivitatea USB si Bluetooth ofera o experienta multimedia completa. In plus se pot adauga ca si optionale un set de monitoare LCD in spate pentru copii, desi nu le-as recomanda fiindca designul lor lasa mult de dorit. As fi vrut sa le vad integrate in tetiere respectivele monitoare nu atarnate pur si simplu.
            In concluzie interiorul este bine gandit cu ample spatii de depozitare in usi, in bord, pe bord, sub volan, cu un design placut si ergonomic care aduce un pic de aer de rafinament o data cu integrarea navigatiei.
            Acum trecand la partea dinamica a masinii, la explicatia titlului. Modelul testat a fost varful de gama 1.5dci 110bhp. Desi motorul este adecvat de puternic iar masina nu este sub nici o forma instabila, nu trage de tine sa o alergi. Se simte mult mai bine la vitezele normala. Daca vrei poti sa si mergi mai tare, masina nu va dezamagi, suspensia desi comoda tine sub control caroseria in curba, directia fiind hidraulica iti comunica foarte bine ce face punte fata iar franale asistate ABS reusesc fara probleme sa opreasca masina. Insa cu toate acestea simti ca masina nu vrea sa mergi tare, pur si simplu nu ii place.
            Lodgy stie sa faca un lucru, sa care oameni si bagaje si sa ofere o solutie viabila, ieftina si eficienta pentru familii cu 2 sau mai multi copii. Nicaieri in nici o prezentare a masini nu o sa gasiti vreo mentiune despre sportivitate, agrezivitatea si asa mai departe si pentru asta apreciez Dacia, nu s-au luat dupa actualul trend in care si SUV-ul de 2.5 tone trebuie sa faca suta in 5 secunde si sa poata sa faca un tur de Nurburgring in mai putin de 8 minute. Au vrut sa creeze o masina ieftina si practica de familie cu un design placut si modern si au reusit.


























        

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More