Inca de
cand a fost lansata aceasta generatie de Focus am vrut sa vad daca Ford a
reusit din nou sa faca masina cu 2 fete ca si generatiile anterioare de Focus.
Si cand zic 2 fete ma refer la un hatchback normal de familie cu toate
elementele de practicalitate la locul lor dar si o masina distractiva de
condus. Sa vedem daca au reusit.
Sa
incepem cu interiorul. Modelul de test a avut nivelul de echipare Titanium ce ofera soferului o sumedenie de echipamente cu care sa se joace. Printre aceasta
pot enumera: clima bizonica, parbriz incalzit electric, sistem multimedia cu
cd-mp3 si conectivitate telefon mobil, cruise control, comenzi pe volan atat
pentru calculatorul de bord cat si pentru sistemul multimedia, senzori de
parcare fata-spate impreuna cu sistemul de parcare laterala automat,
start&stop, asistenta la plecarea in rampa, keyless entry si keyless go,
sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, senzori de lumini si de ploaie
scaune incalzite si multe altele. Intr-un cuvant noul Focus vine cu foarte multe dotari
pe el si asta fara sa incepem sa adaugam dotarile de pe lista de optionale.
Ca si
design Ford a impresionat. Cu un design futurist dar ergonomic in acelasi timp
iti da senzatia ca stai intr-o masina mult mai scumpa decat este cu adevarat
iar toate materialele folosite in interior sunt de calitate inalta, piele pe
volan, bordul fabricat dintr-un plastic moale la atingere iar fiecare buton in
parte iti inspira un aer de calitate. Insa cu toate acestea Focus-ul nu si-a
pierdut nici o parte din practicalitatea sa. In acea nebunie de forme
geometrice de pe bord totul este la locu lui, nenumarate spatii de depozitare iar
ca si sofer te simti in siguranta ca intr-un cockpit consola centrala fiind
inalta iar restul bordului se muleaza in jurul tau insa nu iti da nici decum
vreo senzatie de claustrofobie. Scaunele sunt foarte comode iti poti gasi usor
pozitia la volan, suficient spatiu la picioare cat sa poti sa iti pui piciorul
stang intr-o parte atunci cand mergi la drum lung si nu ai nevoie sa fii cu el
pe ambreiaj constant.
Spatiu
in spate Ford reuseste cumva sa nu cada in capcana in care au cazut multi
altii. Amplu spatiu la picioare dar mai important desi din exterior acoperisul
cuboara pentru a tinde catre forma de coupe (lucru tot mai popular in ziua de
azi) o persoana de 1.85 poate sta foarte comod in spate fara sa ating cu capul
nici tavanul nici partile laterale unde incepe sa coboare si sa se imbine cu
caroseria.
Portbagajul
este mai mult decat suficient pentru nevoiile unei familii din Romania. In
varianta hatchback avand 316L iar daca se pliaza bancheta spate se poate ajunge
la 1101L. Insa pentru cei care doresc si mai mult spatiu in portbagaj se poate
opta pentru varianta sedan cu 421L sau break cu 476L.
Una
dintre dotariile ce merita o mentiune speciala este sistemul automat de parcare
laterala. Descris intr-un cuvant “merge”. Este extraordinar de simplu de
folosit, cand vrei sa parchezi si vezi un rand de masini parcate una in fata
celelilalte tot ce faci e apesi pe buton si mergi usor in paralel cu sirul de
masini. O data ce sistemul a gasit un spatiu suficient de mare te anunta moment
in care opresti si urmaresti intructiunile de pe ecran, a da si iei mainiile de
pe volan. Masina iti spune cand sa dai cu spatele si cand sa dai cu fata iar de
volan se ocupa ea, tu doar ai grija ambreiajului. Este un sistem foarte usor de
folosit si functioneaza perfect de fiecare data. In plus pe langa faptul ca
este folositor este si formidabil de amuzant sa vezi cum se invarte volanul de
nebun singur :) .
Deci
prima parte le-a iesit celor de la Ford, design inovator dar cu toata
functionalitate si practicalitatea unui MPV, cum e la drum?
Aici
parca celor de la Ford nu le-a mai iesit chiar cum mi-as fi dorit eu. Stiind ca
noul model este putin mai mare si putin mai greu decat generatia anterioara, am
zis sa ii acord o sansa si am optat pentru versiunea 1.6 ECOboost de 150cp.
Sper sa
nu ma intelegeti gresit Focusul este in continuarea una dintre cele mai bune
masini din clasa sa pentru cei care conduc si pentru placerea de a conduce nu doar sa ajunga la
destinatie, cu siguranta mult mai bun decat rivalul sau principal Golf VI care
nu vine cu nimic special din punct de vedere al dinamici si senzatiei pe care
ti-o ofera la volan. Dar din pacate, parca nu este chiar cum era el inainte.
Motorul
acesta nou face o treaba minunata, avand puterea raspandita pe o plaja larga de
turatii, cat timp esti la mai mult de 2000 de ture nu il vei prinde niciodata
in off-side. Turbo lagul este practic inexistent de aceea nu exista acea
senzatie de “a intrat turbina” si te pacaleste sa crezi ca este un motor cu o
cilindree mult mai mare. La fel si sunetul pe care il produce la ture mai
inalte, acesta este un sunet mai grosolan, mai puternic si ajuta la acea
senzatie de motor mare. Insa cea ce nu iti da impresia de motor mare este
consumul. Mergand in limita bunului simt se poate realiza un consum de 8L/100km
in oras. In concluzie motorul este o mica bijuterie iar cuplat cu cutia manuala
in 6 trepte poate face cateva minuni, spre exemplu sprintul de la 0-100Km/h se termina in 8.7 secunde dar mai
impresionant este acceleratia 50-100km/h in treapta a 4-a realizata tot in 8.7
secunde care este o mica lovitura pentru sustinatorii motoarelor diesel si
cuplului produs de acestea fiindca motorul 2.0 Duratorq de 140hp (cel mai
puternic din gama diesel are exact acelasi timp de 8.7 secunde in trapta a 4-a).
Mai
impresionant de atat este cea ce au resit sa faca cu directia. Desi este un
sistem electric pastreaza 90% din feedback-ul pe care il ai cu un sistem
hidraulic. Nu te face sa te simti distant de experienta de a conduce masina si
te anunta in permanenta ce face puntea fata. Acest aspect cuplat cu
traditionalul sasiu Ford face din Focus o placere de condus atunci cand nu te
aflii in oras iar in fata ta incep sa apara cateva viraje.
Cu
toate acestea de ce am sustinut ca nu mai este cum era inainte? Este greu de
explicat dar masina a pierdut un pic din agilitatea cu care vechea masina
schimba directia de mers. Tinuta de drum este una mult mai matura, mult mai
safe. Masina poate sa mearga tare are o tinuta de drum in viraje exemplara, dar
nu te mai incurajaze ca vechile modele, este de genul poate dar ar prefera sa
nu pe cand generatile anterioare puteau si ele dar in plus te si incurajau sa
te distrezi putin cu masina.
In
concluzie noul Focus este o masina competenta, comoda, practica, spatioasa,
moderna, extraordinar de bine echipata cu unele dotari care nu le vei gasi nici
pe lista de optionale la alti producatori dar care a pierdut putin din charisma
pe care o avea pe un drum mai virajat. Mai pe scurt Focus-ul s-a maturizat.
In incheiere vreau sa multumesc dealurlui B.D.T. Vest pentru masina, informatii si amabilitate.
0 comments:
Trimiteți un comentariu