duminică, 1 aprilie 2012

Test: Ford Focus 1.6 ECOboost Titanium

 
                Inca de cand a fost lansata aceasta generatie de Focus am vrut sa vad daca Ford a reusit din nou sa faca masina cu 2 fete ca si generatiile anterioare de Focus. Si cand zic 2 fete ma refer la un hatchback normal de familie cu toate elementele de practicalitate la locul lor dar si o masina distractiva de condus. Sa vedem daca au reusit.

                Sa incepem cu interiorul. Modelul de test a avut nivelul de echipare Titanium ce ofera soferului o sumedenie de echipamente cu care sa se joace. Printre aceasta pot enumera: clima bizonica, parbriz incalzit electric, sistem multimedia cu cd-mp3 si conectivitate telefon mobil, cruise control, comenzi pe volan atat pentru calculatorul de bord cat si pentru sistemul multimedia, senzori de parcare fata-spate impreuna cu sistemul de parcare laterala automat, start&stop, asistenta la plecarea in rampa, keyless entry si keyless go, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, senzori de lumini si de ploaie scaune incalzite si multe altele. Intr-un cuvant noul Focus vine cu foarte multe dotari pe el si asta fara sa incepem sa adaugam dotarile de pe lista de optionale.
                Ca si design Ford a impresionat. Cu un design futurist dar ergonomic in acelasi timp iti da senzatia ca stai intr-o masina mult mai scumpa decat este cu adevarat iar toate materialele folosite in interior sunt de calitate inalta, piele pe volan, bordul fabricat dintr-un plastic moale la atingere iar fiecare buton in parte iti inspira un aer de calitate. Insa cu toate acestea Focus-ul nu si-a pierdut nici o parte din practicalitatea sa. In acea nebunie de forme geometrice de pe bord totul este la locu lui, nenumarate spatii de depozitare iar ca si sofer te simti in siguranta ca intr-un cockpit consola centrala fiind inalta iar restul bordului se muleaza in jurul tau insa nu iti da nici decum vreo senzatie de claustrofobie. Scaunele sunt foarte comode iti poti gasi usor pozitia la volan, suficient spatiu la picioare cat sa poti sa iti pui piciorul stang intr-o parte atunci cand mergi la drum lung si nu ai nevoie sa fii cu el pe ambreiaj constant.
                Spatiu in spate Ford reuseste cumva sa nu cada in capcana in care au cazut multi altii. Amplu spatiu la picioare dar mai important desi din exterior acoperisul cuboara pentru a tinde catre forma de coupe (lucru tot mai popular in ziua de azi) o persoana de 1.85 poate sta foarte comod in spate fara sa ating cu capul nici tavanul nici partile laterale unde incepe sa coboare si sa se imbine cu caroseria.
                Portbagajul este mai mult decat suficient pentru nevoiile unei familii din Romania. In varianta hatchback avand 316L iar daca se pliaza bancheta spate se poate ajunge la 1101L. Insa pentru cei care doresc si mai mult spatiu in portbagaj se poate opta pentru varianta sedan cu 421L sau break cu 476L.
                Una dintre dotariile ce merita o mentiune speciala este sistemul automat de parcare laterala. Descris intr-un cuvant “merge”. Este extraordinar de simplu de folosit, cand vrei sa parchezi si vezi un rand de masini parcate una in fata celelilalte tot ce faci e apesi pe buton si mergi usor in paralel cu sirul de masini. O data ce sistemul a gasit un spatiu suficient de mare te anunta moment in care opresti si urmaresti intructiunile de pe ecran, a da si iei mainiile de pe volan. Masina iti spune cand sa dai cu spatele si cand sa dai cu fata iar de volan se ocupa ea, tu doar ai grija ambreiajului. Este un sistem foarte usor de folosit si functioneaza perfect de fiecare data. In plus pe langa faptul ca este folositor este si formidabil de amuzant sa vezi cum se invarte volanul de nebun singur :) .
                Deci prima parte le-a iesit celor de la Ford, design inovator dar cu toata functionalitate si practicalitatea unui MPV, cum e la drum?
                Aici parca celor de la Ford nu le-a mai iesit chiar cum mi-as fi dorit eu. Stiind ca noul model este putin mai mare si putin mai greu decat generatia anterioara, am zis sa ii acord o sansa si am optat pentru versiunea 1.6 ECOboost de 150cp.
                Sper sa nu ma intelegeti gresit Focusul este in continuarea una dintre cele mai bune masini din clasa sa pentru cei care conduc si pentru placerea de a conduce nu doar sa ajunga la destinatie, cu siguranta mult mai bun decat rivalul sau principal Golf VI care nu vine cu nimic special din punct de vedere al dinamici si senzatiei pe care ti-o ofera la volan. Dar din pacate, parca nu este chiar cum era el inainte.
                Motorul acesta nou face o treaba minunata, avand puterea raspandita pe o plaja larga de turatii, cat timp esti la mai mult de 2000 de ture nu il vei prinde niciodata in off-side. Turbo lagul este practic inexistent de aceea nu exista acea senzatie de “a intrat turbina” si te pacaleste sa crezi ca este un motor cu o cilindree mult mai mare. La fel si sunetul pe care il produce la ture mai inalte, acesta este un sunet mai grosolan, mai puternic si ajuta la acea senzatie de motor mare. Insa cea ce nu iti da impresia de motor mare este consumul. Mergand in limita bunului simt se poate realiza un consum de 8L/100km in oras. In concluzie motorul este o mica bijuterie iar cuplat cu cutia manuala in 6 trepte poate face cateva minuni, spre exemplu sprintul de la 0-100Km/h  se termina in 8.7 secunde dar mai impresionant este acceleratia 50-100km/h in treapta a 4-a realizata tot in 8.7 secunde care este o mica lovitura pentru sustinatorii motoarelor diesel si cuplului produs de acestea fiindca motorul 2.0 Duratorq de 140hp (cel mai puternic din gama diesel are exact acelasi timp de 8.7 secunde in trapta a 4-a).
                Mai impresionant de atat este cea ce au resit sa faca cu directia. Desi este un sistem electric pastreaza 90% din feedback-ul pe care il ai cu un sistem hidraulic. Nu te face sa te simti distant de experienta de a conduce masina si te anunta in permanenta ce face puntea fata. Acest aspect cuplat cu traditionalul sasiu Ford face din Focus o placere de condus atunci cand nu te aflii in oras iar in fata ta incep sa apara cateva viraje.
                Cu toate acestea de ce am sustinut ca nu mai este cum era inainte? Este greu de explicat dar masina a pierdut un pic din agilitatea cu care vechea masina schimba directia de mers. Tinuta de drum este una mult mai matura, mult mai safe. Masina poate sa mearga tare are o tinuta de drum in viraje exemplara, dar nu te mai incurajaze ca vechile modele, este de genul poate dar ar prefera sa nu pe cand generatile anterioare puteau si ele dar in plus te si incurajau sa te distrezi putin cu masina.
                In concluzie noul Focus este o masina competenta, comoda, practica, spatioasa, moderna, extraordinar de bine echipata cu unele dotari care nu le vei gasi nici pe lista de optionale la alti producatori dar care a pierdut putin din charisma pe care o avea pe un drum mai virajat. Mai pe scurt Focus-ul s-a maturizat.


           In incheiere vreau sa multumesc dealurlui B.D.T. Vest pentru masina, informatii si amabilitate.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More