De
unde sa incepe cu noul Civic? E putin cam aiurea sa compari Civic-ul cu rivalii
sai europeni dat fiind faptul ca masina este construita si gandita putin mai
diferit si se simte acest lucru.
Noua
masina este foarte greu de jurizat din toate punctele de vedere. Modelul testat
avand un pret de 19.828€ nu este ce ai putea sa numesti ieftin dar in apararea sa vine cu
o intreaga armata de dotari cum ar fi multitudinea de airbaguri, lumini de zi
cu led (DRL), senzori de faruri si de ploaie, camera de mers inapoi, un intreg
festin de sisteme electronice sa te tina in siguranta, si un beculet care sa
iti spuna cand sa schimbi treptele astea fiind doar o mica parte din gadgeturile ce se gasesc in masina. Interiorul iti da un aer de masina premium
si sunt un mare fan al materialului plusat care l-au folosit peste tot, pe
scaune, cotiera, fetele de usi realmente peste tot si bine au facut.
Insa
cu toate acestea designul masini a facut un pas inapoi. Iti lasa impresia ca
le-a fost frica sa mai continue cu design-ul avangard al vechiului model si a
fost putin mai conservatori atat la exterior cat si la interior. Masina nu
arata rau sub nici o forma iar interiorul este de-a dreptul placut dar nu mai
are acea abilitate de a intoarce privirile tuturor de pe strada sau sa te faca
pe tine ca sofer la volan sa te simti ca si cand ai fii la comanda Starship
Enterprise.
Norocul
lor este ca masina acum se conduce mult mai bine decat cea veche. Suspensia
este regandita si de data aceasta au facut-o cum trebuie, ferma sportiva dar
comoda la denivelari, directia precisa si usoara dar cu un feedback bun iar
imbunatatirea principala este cutia de viteze, pe cand cea veche iti dadea o
senzatie ralmente neplacuta cand schimbai din treapta in treapta, aproape ca si
cand ar agata actuala cutie in 6 rapoarte este o adevarata placere,
schimbatorul aluneca din treapta in treapta cu precizia necesara pentru a fi la
nivelul motorului.
Motorul
este un caz clasic de Honda, 1.8L, benzina, VTEC, adora sa fie turat. Pe bord
pe undeva este si un buton “Eco” dar tot ce face e sa reduca puterea motorului
pentru a economisii benzina, deci de-a dreptul inutil. Daca vrei sa
economisesti benzina las-o in modul normal si mergi usor cu masina. In felul
acesta poti consuma putin dar poti sa si asculti cum canta motorul intr-o
acceleratie de la semafor cand ai chef fara sa fie nevoie sa te asiguri daca mai e sau nu
apasat butonul “Eco”.
Deci noul Civic:
este scump dar bine echipat insa nu la fel de bine echipat ca un Focus, este
rafinat dar nu la fel de rafinat ca un Golf, este futurist ca design dar nu la
fel de futurist ca modelul anterior si este puternic dar nu la fel de puternic
ca rivalii sai la acest pret. Civic-ul nu este cel mai bun la nici un
capitol insa stie sa le faca pe toate destul de bine. In final daca ai banuti
in plus si vrei un hatchback de familie dar cu care sa te poti si lauda, sa
iesi in evidenta (poate nu la fel de mult ca si cu generatia anterioara dar
daca chiar vrei fugi repede inca e pe stock la dealeri), sa te simti bine la
volan atat in oras cat si la drum lung si nu vrei un Focus, noul civic este o
alegere inteleapta.
0 comments:
Trimiteți un comentariu