joi, 12 aprilie 2012

Test: 2012 Honda Civic 1.8 Sport M/T



                De unde sa incepe cu noul Civic? E putin cam aiurea sa compari Civic-ul cu rivalii sai europeni dat fiind faptul ca masina este construita si gandita putin mai diferit si se simte acest lucru.
                Noua masina este foarte greu de jurizat din toate punctele de vedere. Modelul testat avand un pret de 19.828€ nu este ce ai putea sa numesti ieftin dar in apararea sa vine cu o intreaga armata de dotari cum ar fi multitudinea de airbaguri, lumini de zi cu led (DRL), senzori de faruri si de ploaie, camera de mers inapoi, un intreg festin de sisteme electronice sa te tina in siguranta, si un beculet care sa iti spuna cand sa schimbi treptele astea fiind doar o mica parte din gadgeturile ce se gasesc in masina. Interiorul iti da un aer de masina premium si sunt un mare fan al materialului plusat care l-au folosit peste tot, pe scaune, cotiera, fetele de usi realmente peste tot si bine au facut.
                Insa cu toate acestea designul masini a facut un pas inapoi. Iti lasa impresia ca le-a fost frica sa mai continue cu design-ul avangard al vechiului model si a fost putin mai conservatori atat la exterior cat si la interior. Masina nu arata rau sub nici o forma iar interiorul este de-a dreptul placut dar nu mai are acea abilitate de a intoarce privirile tuturor de pe strada sau sa te faca pe tine ca sofer la volan sa te simti ca si cand ai fii la comanda Starship Enterprise.
                Norocul lor este ca masina acum se conduce mult mai bine decat cea veche. Suspensia este regandita si de data aceasta au facut-o cum trebuie, ferma sportiva dar comoda la denivelari, directia precisa si usoara dar cu un feedback bun iar imbunatatirea principala este cutia de viteze, pe cand cea veche iti dadea o senzatie ralmente neplacuta cand schimbai din treapta in treapta, aproape ca si cand ar agata actuala cutie in 6 rapoarte este o adevarata placere, schimbatorul aluneca din treapta in treapta cu precizia necesara pentru a fi la nivelul motorului.
Motorul este un caz clasic de Honda, 1.8L, benzina, VTEC, adora sa fie turat. Pe bord pe undeva este si un buton “Eco” dar tot ce face e sa reduca puterea motorului pentru a economisii benzina, deci de-a dreptul inutil. Daca vrei sa economisesti benzina las-o in modul normal si mergi usor cu masina. In felul acesta poti consuma putin dar poti sa si asculti cum canta motorul intr-o acceleratie de la semafor cand ai chef fara sa fie nevoie sa te asiguri daca mai e sau nu apasat butonul “Eco”.
Deci noul Civic: este scump dar bine echipat insa nu la fel de bine echipat ca un Focus, este rafinat dar nu la fel de rafinat ca un Golf, este futurist ca design dar nu la fel de futurist ca modelul anterior si este puternic dar nu la fel de puternic ca rivalii sai la acest pret. Civic-ul nu este cel mai bun la nici un capitol insa stie sa le faca pe toate destul de bine. In final daca ai banuti in plus si vrei un hatchback de familie dar cu care sa te poti si lauda, sa iesi in evidenta (poate nu la fel de mult ca si cu generatia anterioara dar daca chiar vrei fugi repede inca e pe stock la dealeri), sa te simti bine la volan atat in oras cat si la drum lung si nu vrei un Focus, noul civic este o alegere inteleapta.


               

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More