SRT
a desvaluit oficial noul 2013 Viper la salonul auto de la New York. Noua masina
a pierdut denumirea de Dodge in favoarea noi marci de performanta a companiei
si anume SRT (Street Racing Technology)
Cu
un aspect sinistru si agresiv, modelul prezinta o evolutie a designului
original Viper avand faruri bi-xenon, acoperisul in forma caracteristica si
evacuarea laterala. Partea din spate ne aduce putin aminte de Maserati
GranTurismo dar foloseste un spoiler masiv si stopuri cu LED.
In
timp ce generatia anterioara a avut un interior facut din piese gasite prin
fabriciile GM, noul interior este o imbunatatire semnificativa cu materiale de
calitate si tehnologii avansate. Noutati notabile ar fi tapiteria din piele, un
bord digital, scaune sport de la Sabelt care stau cu 20mm mai jos si se pot
deplasa 90mm in plus fata-spate. De asemena se gasesc si detalii metalice, un
sistem audio Harman Kardon cu un sistem multimedia Uconnect ce foloseste un
ecran de 8.4”.
Motivatia
noului model este dat de un motor V10 de 8.4L ce a fost echipat cu o chiuloasa
noua, pistoane forjate, valve de evacuare umplute cu sodiu si un catalizator
nou. Multumita acestor modificari, motorul produce 640hp si 814Nm de cuplu – 40hp
si 54Nm in plus fata de generatia anterioara. Motorul este conectat la o cutie
de viteze manuala in 6 trepte ce trimite puterea puntii spate printr-un
diferential cu alunecare limitata.
Pe
langa faptul ca este mai puternic, Viper-ul a primit o serie de compunente mai
usoare. Sasiul este din aluminiu iar
caroseria este formata din capota, acoperis si portbagaj din fibra de
carbon iar usiile sunt facute din aluminiu. Toate acestea ajuta ca noul model
sa cantareasca doar 1521kg, cu 45kg mai usor decat generatia anterioara.
Sa
se asigure ca masina are o tinuta de drum demna de un supercar, noul sasiu este
cu 50% mai rigid decat predecesorul. Pentru a obtine aceasta rigiditate,
inginerii au instalat o intaritura in forma de X pe puntea fata. In partea din
spate a masinii se gaseste o noua suspensie, frane Brembo, controlul
stabilitatii/tractiunii si jante de 18”/19” imbracate in cauciucuri Pirelli P
Zero.
Noul
model vine in varianta GTS cu posibilitatea de a adauga pachetul SRT Track
Pack. GTS-ul are un bord imbracat in piele si amortizoare Bilstein DampTronic
cu mai multe setari pe care soferul le poate alege. Track Pack-ul adauga cauciucuri
Pirelli P Zero Corsa, un sistem de controlul tractiunii/stabilitatii cu 4
setari si un set de frane Brembo mai eficiente.
Modelul
SRT Viper care a fost expus la New York va fi vandut la licitate. Suma stransa
de pe urma vanzarii acestei masini va fi donata fundatiei Austin Hatcher pentru
cancer.
0 comments:
Trimiteți un comentariu