vineri, 6 aprilie 2012

Test: Suzuki Swift Sport 2012

                Multa lume s-ar uita la acest mic Suzuki si s-ar intreba de ce scrie pe spatele lui sport? Si pe buna dreptate avand un motor de 1.6L cu 136hp si 160Nm de cuplu ce rezulta intr-un sprint de la 0-100km/h in 8.7s nu este cea ce multa lume ar numi o masina sportiva.
                Insa o data ce treci peste numarul de cai putere aflati sub capota si conduci putin noul Swift Sport iti dai seama ca prejudecatiile chiar nu isi au locul cand vine vorba despre aceasta masina. Vechea generatie a trebuit sa infrunte aceleasi critici insa a surprins pe toatea lumea cu dinamica sa, tinuta de drum si usurinta cu care puteai sa te distrezi. Singura critica a mea fata de vechiul Swift Sport era interiorul. Nu ca nu era bun dar era mult prea simplu, nu avea nici un fel de design era doar un bord drept cu niste butoane pe el, dar chiar si asa acest aspect nu inhiba cu nimic caracterul masinii.
                O data cu noua generatie Suzuki s-a maturizat un pic printr-un interior modern cu un design placuta, o multime de dotari ce includ senzori de parcare spate, conectivitate bluetooth, cruise control, si alte jucarii care sa te amuze atunci cand stai blocat in trafic. 
                   Scaunele sunt una dintre cele mai bune aspecte ale interiorului, te iau in brate cand te asezi in ele si iti dau o senzatie de siguranta o data ce pui si centura si devii o parte integrala din masina. Volanul in 3 spite este imbracat intr-o piele moale si placuta la atingere iar majoritatea comenziilor uzuale se gasesc pe acesta. Pe scurt fata de vechea generatie interiorul noului Swift este un real succes.
                Dar aceasta masina nu a fost construita sa fie ultimul cuvand in confort interior, aceasta masina a fost construita sa fie condusa, iar daca pentru noul model Suzuki a luat si a inbunatatit ce era in neregula cu generatia anterioara referindu-ne la interior, ei au continuat sa lucreze si la partile care au facut vechiul Swift Sport un adevarat succes.
                Motorul este o adevarata bijuterie, acesta a primit o distributie variabila care ajuta la obtinerea unui consum redus dar si la o elasticitate mai mare, cuplu fiind prezent pe o plaja foarte larga de turatii iar pe langa reorganizarea cuplului s-a marit si puterea de la 125hp la actualul 136hp. Acest motor reuseste sa impresioneze din toate punctele de vedere, cat timp este tinut peste 2000 de ture nu vei duce lipsa de putere, este o adevarata placere sa te joci cu el prin trafic, insa cu toate acestea prin capitala noastra minunata dupa o perioada de distractie consumul s-a situat la doar 7.5L/100km.
                Suspensia, aici Suzuki a facut minuni, unde vechea masina era foarte buna in afara orasului pe un drum virajat in oras duritatea creea probleme prin faptul ca nu absorbea asa cum ar fi trebuit gropiile si hopurile si masina se simtea putin instabila. Cu noua setare masina ramane la fel de ferma ca inainte dar numai se regaseste acea senzatie neplacuta si duritate si topaiala atunci cand treci peste un denivelari sau linii de tramvai sau orice altceva de genul. Amortizoarele isi fac treaba mult mai bine absorbind cum trebuie socurile in timp ce tin masina dreapta chiar si in cele mai extreme situatii.
                Pedalele sunt aranjate perfect la o distanta relativ mica intre ele, acestea sunt fabricate din aluminiu. Frana se simte bine in pedala astfel putand sa dosezi foarte precis nivelul fortei pe care vrei sa o aplici iar modul in cere este aranjata si acceleratia creeaza un mediu perfect pentru heal-and-toe.
                Directia este poate singurul aspect la care trebuia sa se mai lucreze, nu este rea fiind directa, rapida si precisa dar putin cam vaga in materie de comunicare cu soferul. Te informeaza ce face puntea fata dar parca as fi vrut sa simt putin mai multe in volan. Practic este buna dar nu chiar la nivelul acestei masina, merita o directie mai buna.
                    Adunand toate aceste aspecte cu sasiul mostenit partial de la vechea generatie, sasiu care face o treaba foarte buna in a pune puterea la sosea si a tine totul sub control rezulta un produs finit fenomenal. Masina intra rapid in viraje cu un nivel minim de subvirare si cu abilitatea de scoate spatele putin in derapaj cand o lasi in frana de motor in plin viraj. Sistemul de stabilitate nu intervine la primul semnal de alarma te lasa sa aluneci putin cu masina printr-un viraj pana cand sa isi faca simtita prezenta. Astfel masina are acelasi farmec si aceiasi abilitate de a distra ca si vechiul model.
                In concluzie la pretul de 14.800 Euro TVA inclus noul Suzuki Swift Sport este o masina economica, practica, bine echipata, comoda, rapida, distractiva si cu abilitatea de a-ti pune un zambet pe buze de fiecare data cand o conduci, cea ce o face una dintre cele mai bune investitii pe care o poate face un iubitor de masini anul acesta. Aceasta readuce in prim plan placerea de a conduce si te rogi sa apara situatii in care sa fie nevoie sa pleci cu masina altfel o iei si pleci intr-o directie doar ca sa ai de unde te-ntoarce totul pentru pura placerea de a o conduce.
               










   In incheiere vreau sa multumesc dealerului AUTONET Bucuresti pentru masina de test si informatii.



1 comments:

Buna ziua, probabil veche postarea si detaliul poate uitat, insa incerc o intrebare...
Daca ati apucat s-o conduceti noaptea si va amintiti, butoanele din poza 12 se aprind? La a mea e iluminat doar cel de la geamul soferului.

Mersi anticipat pentru raspuns.

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More